8-11.04.2021 Podhalańskie krokusy.
8.04.2021 (czwartek)
15.3o przywitanie uczestników w pensjonacie w Poroninie.
16.3o – 22.oo wyjazd na Cyrhlę, skąd idziemy na Polanę Kopieniec (krokusy) oraz na zachód słońca na Wielki Kopieniec.
Zachód ok. 19.43
9.04.2021 (piątek)
2.45 wyjazd własnymi samochodami na Siwą Polanę, skąd pieszo udajemy się na wschód słońca na Polanę Chochołowską, gdzie będziemy fotografować tatrzańskie krokusy w czasie tzw. „złotej godziny”.
Wschód ok. 5.32
8.oo – 9.oo przerwa w schronisku na Polanie Chochołowskiej.
9.oo – 12.oo powrót na Siwą Polanę, połączony z fotografowaniem krokusów w Dolinie Chochołowskiej.
13.oo – 16.3o powrót do pensjonatu i czas wolny.
16.45 – 21.3o wyjazd własnymi samochodami do Zakopanego, skąd udajemy się pieszo na zachód słońca na Nosal.
Zachód ok. 19.45
10.04.2021 (sobota)
4.oo wyjazd własnymi samochodami na Przełęcz nad Łapszanką z przepięknym widokiem na Tatry (panorama Tatr), na zdjęcia nocne („droga mleczna”) oraz na wschód słońca. Można tu także fotografować krokusy (choć bywają bardzo rzadko w tym miejscu).
Wschód ok. 5.31
Ok. 8 – ej powrót do pensjonatu.
Czas wolny.
12.oo – 15.oo wprowadzenie do pleneru (wykład – dla chętnych):
– podstawy fotografii
– jak fotografować krajobraz górski
– jaki sprzęt do fotografowania krajobrazu?
– jakie filtry niezbędne a które przydatne?
– kompozycja w fotografii krajobrazowej
– światło w fotografii górskiej
– praca z programem Lightroom Classic CC
15.15 – 21.3o wyjazd własnymi samochodami do Zakopanego, skąd udajemy się na Kalatówki (krokusy).
Zachód ok. 19.46
11.04.2021 (niedziela)
3.3o – 8.oo wyjazd własnymi samochodami na punkt widokowy do Odrowąża (Podhale) na wschód słońca.
Wschód ok. 5.3o
10.oo zakończenie pleneru.
UWAGA!
Godziny poszczególnych zajęć i program zajęć mogą ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. W czasie pleneru bardzo dużo chodzimy więc warto zadbać o odpowiednią kondycję. Pamiętajcie że krokusy to przyroda a ta bywa nieprzewidywalna i może się okazać że w tym terminie, krokusów – już nie będzie albo jeszcze może nie być.
Wyposażenie obowiązkowe:
– aparat fotograficzny (najlepiej lustrzanka cyfrowa bądź zaawansowany kompakt czyli posiadający co najmniej jeden z trybów: manualny, priorytet czasu lub priorytet przysłony)
– wymienna optyka (obiektywy – przydatny obiektyw makro lub „stałka” 50 mm ze światłem 1.8 – manualne Heliosy 58/2 lub inne Pentacony. Bardzo dobrze sprawdzą się też teleobiektywy)
– zapasowe baterie/akumulatory/karty pamięci do aparatu
– latarka z zapasowymi bateriami (najlepiej „czołówka”)
– statyw
– wężyk spustowy lub pilot zdalnego wyzwalania migawki
– ciepła i nieprzemakalna odzież (buty, spodnie, kurtka, czapka, rękawiczki!)
– dowód osobisty lub paszport
– zamienne obuwie ( obowiązuje w pensjonacie)
Przydatne:
– termos
– batoniki, „izotoniki”, czekolady itp.
– stuptuty (ochraniacze turystyczne na buty)
– filtry fotograficzne (zalecam szczególnie filtr polaryzacyjny)
– raki lub raczki na buty
Prowadzący:
Michał Sośnicki – fotograf
Cena 520 zł / osoba, zawiera: opiekę fotograficzną podczas pleneru.
Wszelkie koszty związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem, zakupem napojów i biletów uprawniających do wstępu na tereny parków narodowych każdy uczestnik warsztatów ponosi samodzielnie w trakcie ich trwania.
W celu ich opłacenia uczestnicy winni mieć przygotowaną odpowiednią ilość środków pieniężnych w celu opłacenia tych kosztów bezpośrednio podmiotom świadczącym objęte nimi usługi i samodzielnie dokonać ich rezerwacji.
Jednocześnie, w celu ułatwienia uczestnikom warsztatów samodzielnej rezerwacji tych usług organizator podaje dane placówki/placówek, z usług której/których sam korzysta: Pensjonat w Poroninie, i
– zastrzegając, że nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości w sposobie świadczenia przez nie ich usług.
Warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zadatku w wysokości 200 zł na konto:
Usługi Fotograficzne Michał Sośnicki
34-222 Zawoja 605
Nr konta Bank Pekao SA 45 1240 4878 1111 0010 6308 9117
z dopiskiem „Krokusy 22-25.04.2021”.
Ilość miejsc: 5 (plener odbędzie się przy min. ilości 3 osoby)
Zgłoszenia proszę kierować na adres: msosnicki@poczta.fm